catering bröllop i Göteborg - Grattis till stundande bröllop!

Bröllopsdagen är en av de viktigaste dagarna i ens liv och vi vill hjälpa er att få en fantastisk upplevelse genom maten och servicen på er bröllopsfest.

Vi har tillsammans lagat mat till hundratals bröllopsfester och vi tycker varje nytt bröllop vi får hjälpa till med är lika roligt, utmanande och spännande - vi vill ju så gärna att ni ska få det som just ni önskar.

Här hittar du menyer för vår bröllopsmat.

bröllopscatering - såhär går det till:

  1. Förfrågan – bestäm ett datum och boka det med oss så att vi säkert finns tillgängliga för er fest. Fundera på vilket typ av upplägg/känsla ni vill ha på ert bröllop. Vad har ni tänkt för budget?

  2. Titta på våra menyer om det finns något där som ser intressant ut – kom gärna med frågor om maten. Hittar ni inget som passar just er så kom till oss med era önskemål på tex. tema, speciella råvaror med mera så skräddarsyr vi en meny som passar just er.

  3. Vi träffas – när ni funderat mer på meny och tema med mera är ni välkomna till oss för ett möte, då går vi igenom hur ni har tänkt och kommer därefter fram till just er meny. På mötet bjuds ni på småkoppar med smaker som representerar Spira Food. (Vi lagar inte upp några fulla måltider)

  4. Efter mötet skriver vi ihop ett första menyförslag som vi skickar via e-post till er. När vi har kommit fram till den slutgiltiga menyn får ni skriva under våra bokningsvillkor som ni får med er vid vårt första möte. Här finns all information om avbokningsregler m.m. 

    Först när bokningsreglerna är underskrivna och är inskickade till oss är bokningen bekräftad. Bokningsvillkoren mailar ni till: info@spirafood.se eller skickar underskrivna i två exemplar till Spira Food, Övre Kaserngården 12, 415 28

  5. Nu närmar det sig: Senast 10 dagar innan behöver vi få in antal gäster och en lista på specialkost så att vi i god tid kan planera och få hem alla råvaror vi behöver för er middag.

Önskar du hjälp med serveringspersonal kan vi hjälpa er med det – kostnad 350kr/timme.

Vi behöver även information om:

  • Fullständig adress till lokalen
  • Namn och telefonnummer till brudparet
  • Namn och telefonnummer till toastmaster/madame
  • Bordsplacering med allergier
  • Antal
  • Ungefärliga tider för ankomst, när maten ska ätas etc.
  • Tid lokalen finns tillgänglig, samt kontaktuppgifter till ansvarig på plats.
  • Nummer till serveringspersonal
  • Vad finns i lokalen, spisar, ugnar, kyl etc.
  • Finns parkering på plats?
  • Finns porslin och ta bestick på plats?
  • El till Foodtruck

Bröllopsdagen: Vi sköter all kontakt med toastmaster och sätter ett flödesschema för kvällen tillsammans för att middagen ska serveras på rätt tider och att maten ska komma ut till gästerna när det passar bäst.

Nyttig information om vad du kan tänka på när du bokar bröllopscatering:

Bra att tänka på vid catering på bröllop_fest.pdf

Bokningsvillkor_Bröllop 2018.pdf

Behöver du hjälp med mer än catering på bröllopet?

Nedan finner du leverantörer som vi har arbetat med tidigare som kan hjälpa till med allt från porslin till blommor och brudklänning: